Pochylenie tylnych kół

2000-2006 | silnik: S54
MARIO_M3
Posty: 70
Rejestracja: pt paź 19, 2012 19:33
Auto: M135i +
Lokalizacja: WLKP

Pochylenie tylnych kół

Post autor: MARIO_M3 » pt wrz 27, 2013 22:33

Witam,
Mam pytanie dotyczące pochylenia tylnych kół, mianowicie wartości w programie to -1,45 stopnia i do tego tolerancja +/- 0,15 stopnia
Czy w waszych m3 da się bez problemu ustawić wartość pochylenia w tolerancji czy trzeba było coś grzebać ? Oczywiście na seryjnych zawiasach.
Z góry dzięki za odpowiedź !
pozdrawiam
części do aut zachodnich i japońskich - pw.

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: Pochylenie tylnych kół

Post autor: Krystian » sob wrz 28, 2013 15:20

Cieżko mi uwierzyć aż w -1,45 stopnia na sesyjnym zawiasie.
Na serii miałem ustawione 0 i nie próbowałem ustawiać minusa, ale mój mocno ogarniety gość od geometrii mówił o znikomej regulacji.
Ja mam założone regulowane tylne wahacze dolne i mam ustawione -2 stopnie.

MARIO_M3
Posty: 70
Rejestracja: pt paź 19, 2012 19:33
Auto: M135i +
Lokalizacja: WLKP

Re: Pochylenie tylnych kół

Post autor: MARIO_M3 » sob wrz 28, 2013 15:48

dziwne jest to, że w programie wartość to -1,45 a tu capsztyk i na 0 jest koniec regulacji (przynajmniej u mnie) :roll:
części do aut zachodnich i japońskich - pw.

Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 450
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: 9x911
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pochylenie tylnych kół

Post autor: porscheee » pt lip 25, 2014 13:50

załóż obnizajace sprężyny eibach lub h&r i negatyw będzie większy
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black

Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 450
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: 9x911
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pochylenie tylnych kół

Post autor: porscheee » pt wrz 26, 2014 17:17

Obrazek

ten wykres jest z niższymi sprężynami Eibach ale tył one minimalnie obizaja bardziej przod co widać , ustawiałem tez na tym samym sprzęcie seryjne zawieszenie i bez problemu wszystko pracuje w tolerancji producenckiej , kup nowe sroby mimośrodowe może stare masz wytarte , lub po prostu cos innego masz uszkodzone , tył w m3 e46 fajnie się ustawia gorzej z możliwościami przodu - tam pomaga tylko odkręcenie małej srobeczki na kielichu od góry aby pochylić kolumnę co mało daje ...
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pochylenie tylnych kół

Post autor: --==maly==---- » pt wrz 26, 2014 20:31

Pierwsze roczniki miały koła bardziej w pionie i nie da się ustawić negatywu później trochę to się zmieniło kiedyś nawet studiowałem w ETK co tam dokładnie zmieniono ale nie pamiętam już na pewno inny jest tylny wózek/sanki od 03.2002

Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 450
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: 9x911
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pochylenie tylnych kół

Post autor: porscheee » pt wrz 26, 2014 23:52

kolejna zmiana która tylko potwierdza ze nie było zwykłego liftu a zmiany były miesiąc po miesiącu przez cały okres produkcji im nowsza tym bardziej dopracowana ...
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pochylenie tylnych kół

Post autor: --==maly==---- » sob wrz 27, 2014 08:35

Były 3 takie główne lifty od 04.2002 właśnie zmiana wózka,doszła rozpórka,bixenon i jeszcze parę pierdół.
Drugi to wizualny od 04.2003r a trzeci silnika i panewek od 07.2003r potem zmieniały się już tylko drobiazgi.
Lifting nie sprawił,że panewki są wieczne przy 150-200tyś km warto je wymienić zarówno w autach poliftowych jak i przedliftach po akcji serwisowej.

MARIO_M3
Posty: 70
Rejestracja: pt paź 19, 2012 19:33
Auto: M135i +
Lokalizacja: WLKP

Re: Pochylenie tylnych kół

Post autor: MARIO_M3 » sob paź 18, 2014 09:09

Ja mam 09.2002
Ustawie jedynie na 0.0, a żeby tak jak "powinno byc" nie da rady.
Zanim ustawialiśmy obydwa mimośrody wymienione i tulejki też.
Nie wydaje mi się żeby coś było uszkodzone, chyba że może mieć na to wpływ coś o czym w ogóle nie pomyślałem..
części do aut zachodnich i japońskich - pw.

Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 450
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: 9x911
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pochylenie tylnych kół

Post autor: porscheee » sob paź 18, 2014 21:28

Musisz mieć cos nie tak , bo ustawiałem na tym samym sprzęcie pomiarowym co na foto również taka z 2001 i nie było problemu aby ustawic jak ta po lifcie zarówno na seryjnych sprężynach jak i na gwincie h&r , może masz cos ze zwykłej e46 nie m3 z tyłu w zawieszeniu - tak tylko strzelam , w każdym razie nie powinieneś mieć tego problemu . Miałeś wymieniana lub naprawiana podłogę ? Może sprzet pomiarowy jakiś z poprzedniej epoki był ? Jeżeli chodzi o przod to prawie w każdej jest problem z pochyleniem bo regulacja jest minimalna na kielichu ale tył ma spore możliwości . Jak u Ciebie wyszedł przod najlepiej wklej wykres .
No i jeszcze jedno najlepiej ustawiac z pełnym bakiem i kierowca w srodku czyli tak jak najczęściej się jeździ a jak paliwa będzie ubywac to tylko negatyw minimalnie się zwiększy ( apteka) .
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Pochylenie tylnych kół

Post autor: Pawel_M3GT » ndz paź 19, 2014 00:40

porscheee pisze: No i jeszcze jedno najlepiej ustawiac z pełnym bakiem i kierowca w srodku czyli tak jak najczęściej się jeździ a jak paliwa będzie ubywac to tylko negatyw minimalnie się zwiększy ( apteka) .
Jak paliwa bedzie ubywac to negatyw chyba bedzie sie zmniejszal , a nie zwiekszal ?

Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 450
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: 9x911
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pochylenie tylnych kół

Post autor: porscheee » ndz paź 19, 2014 01:11

o to mi chodziło oczywiscie ze tak , dokładnie tak jak pisze Paweł dlatego tez teraz mam na max dopuszczalny negatyw ustawiony tył -2.0
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Pochylenie tylnych kół

Post autor: Pawel_M3GT » ndz paź 19, 2014 01:33

podepne sie pod temat, czy sa jakies pasujace oryginalne acentryczne tuleje przednich wahaczy zeby zwiekszyc kat wyprzedzenia swoznia zwrotnicy ? tak jak np w M3 E36 3.0 ?
Gdzies mi sie obilo o uszy ze taka tuleja wystepowala w Z4 M i pasuje do M3 E46. Ale moze to nie byc prawda. Moze ktos ma jakies info na ten temat?

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2066
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Pochylenie tylnych kół

Post autor: Pawel_M3GT » pn paź 20, 2014 22:06

--==maly==---- pisze: na pewno inny jest tylny wózek/sanki od 03.2002
Mowiac wozek masz na mysli ten element? tylko on zostal zmieniony? czy cos jeszcze?
Obrazek

MARIO_M3
Posty: 70
Rejestracja: pt paź 19, 2012 19:33
Auto: M135i +
Lokalizacja: WLKP

Re: Pochylenie tylnych kół

Post autor: MARIO_M3 » pn paź 20, 2014 22:56

a - z tyłu mam eibachy a przód seria
geometria z przodu wyszła ok
zbiezność była robiona z odpowiednimi obciązeniami i próbowałem na bodajże trzech sprzętach..
podłoga jest w oryginale - brak pęknięć 8)
części do aut zachodnich i japońskich - pw.

ODPOWIEDZ